FireFlies

на базі ПК "Орбіта"

Оголошення для групи Fairyland STARTER


 

                                                      Ми вивчаємо

                                                      25.09  та 02. 10

Fairyland (STARTER)

Тема:   Hello!

PB p.  4-5

CD tracks

                                             

 ******************************************************************************

Домашнє завдання на 02.10:

 1) PB (підручник), стор. 4 (розфарбовуємо сніговика та описуємо його усно за АУДІО - https://drive.google.com/file/d/1suj0u40MhuDQALarpyPezy1fZF-77ed7/view?usp=sharing

2) прохання допомогти дитині намалювати свого героя, чоловічого роду, оскільки ми працюємо із займенником "he" - "він", дати герою ім'я та принести до класу - основа для усного мовлення (малюнок на аркуші А5, який можна покласти в один із файлів у папку)

3) РВ (підручник), стор. 5 (багаторазово прослуховуємо  пісню "Colour my World" за АУДІО - https://drive.google.com/file/d/1cMPpdMg8fGGZpzm-egYlpYZtloZrV7QV/view?usp=sharing

4) діти отримали аркуші з буквами англійської абетки - картки потрібно розфарбувати, вирізати та покласти стопочкою у папку

                                      Дякую.

                   З повагою, Віталія Валеріївна

*******************************************************************************

Рекомендовані завдання до електронного підручника:

Picture Dictionary - Unit  1

Vocabulary Games - Unit 1

 

Слова та вирази: I am... / What is your name?

Мовленнєві зразки:

1. _________

**************************************

Читання в класі:   Знайомимось зі звуками  C - T - B - A - R - S - L

**************************************

Прохання НЕ ВЧИТИ ДИТИНУ англійської абетки у форматі  \ei\ \bi\ \si\

Розвиваємо  лексичні навички та  навички усного мовлення.

Розвиваємо навички читання.

Розвиваємо фонематичний слух, пам'ять та увагу. 

Аудіосупровід до підручника:

Track 5

Track 12

Track 14

Track 16

Track 21

Track 22

Track 23

Track 30

Track 42

Track 49 

Track 52

Track 60

Simple Reading

АУДІО  до звуків на картках # 1

АУДІО до звуків на картках # 2

АУДІО до звуків на картках # 3

АУДІО до звуків на картках # 4

Lesson 1

Lesson 2

Lesson 3

Lesson 4

Lesson 5

Lesson 6

Lesson 7

Lesson 8

Lesson 9

Lesson 10

Lesson 11

Lesson 12

Lesson13

Lesson 14

Lesson 15

 

              ВІРШІ

-1-

It is sunny. (AUDIO)

It is hot.

It is windy.

It is cold.

-2-

Spring is green  (AUDIO)

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white 

-3-

Little Mouse, little Mouse, (AUDIO)

Where is your house?

Little Cat, little Cat,

I have no flat.

I am a poor Mouse,

I have no house.

-4-       

One, one, one,  (AUDIO)

Little dogs run.

Two, two, two,

I see you.

Three, three, three,

Birds in the tree.

Four, four, four,

Rats on the floor.   

-5-

I can see a window. (AUDIO)

I can see a door.

I can see a ceiling.

I can see  a floor.

-6-

I can jump like a frog (AUDIO)

Boing, boing.

I can swim like a fish,

Splish, splash, splish.

I can jump and I can swim,

I can dance and I can sing,

And I can run, and run, and run,

Just like this.

-7-

One, two, three, four, (AUDIO)

Yummy chocolate,

Give me more!

Five, six, seven, eight,

My favourite food is CHOCOLATE!

VOCABULARY BANK

Hello!

Red, blue, green, yellow, orange, brown

\\ I have got \ SHE \ HE has got \ 

What is this? - This is...

My Schoolbag!

A pen, a pencil, a rubber, a book, a ruler, a schoolbag, a pencilcase

One, two, three, four, five

Ant, flower, tree, car

How many...?  

My Home!

House, roof, floor, window, door, wall, cupboard, table, chair, bed

The yellow book is in the cupboard.

The green book is on the bed.

The blue book is on the table.

The red book is in the schoolbag.

***

RHYME  - ВІРШ (AUDIO)

Where, oh where is my Teddy Bear?

Is it on the table?

Is it in the bed?

Is it in the cupboard?

Is it on the mat?

***

My TOYS

car, train, plane, teddy, ball, doll, six, seven, eight, nine, ten

How many…?

There is…

HE  HAS got… SHE HAS got…

How old are you?

****

My Face!

nose, hair, ears, eyes, mouth, tongue, face, teeth, hand //

Touch your nose! Wash your hands! Wash your face!

 Brush your  teeth! Brush your hair!

My Food!

good /bad food, bananas, eggs, milk, sandwiches, biscuits, cheese, tea, pizza, apples, popcorn, ice cream, cola;  I like banana! – I don’t like bananas! – My favourite food is…